Masters&Robots Awards – nowy konkurs dla innowatorów organizowany przez Digital University

Rusza pierwsza edycja konkursu Masters&Robots Awards, która skierowana jest do przedsiębiorców, naukowców i  innowatorów, mających odwagę sięgać po nowe rozwiązania i zmieniać swoje organizacje, a także rozwijać najnowsze technologie w służbie społeczeństwu. W międzynarodowej kapitule pod przewodnictwem Jowity Michalskiej (CEO i założycielki Digital University) zasiadają Sebastian Kulczyk, Leesa Soulodre,  Maciej Noga, Monica Parker, prof. Piotr Płoszajski i Supreet Singh Manchanda. Ogłoszenie Laureatów Konkursu oraz ceremonia wręczenia nagród odbędzie się podczas VI edycji Konferencji Masters&Robots, 21-22 września 2022 roku, w Warszawie.

Masters&Robots Awards 2022 będą przyznane w dwóch kategoriach indywidualnych:

  • Tech Disruptor – dla innowatorów, którzy nie oglądają się za siebie, a patrzą w przyszłość i nie boją się ryzyka, wierząc, że zmiany są tyleż konieczne, co nieuniknione. Nagroda Tech Disruptor jest przeznaczona dla nieustraszonych liderów innowacji, którzy na zawsze zmienią oblicze biznesu.
  • Young Tech Disruptor – dla najzdolniejszych młodych innowatorów, przedsiębiorców poniżej 25 roku życia. Jest to propozycja dla osób we wczesnych latach swojej kariery, które znacząco oddziałują na swoją organizację, mają świeżą perspektywę i wywierają wymierny wpływ na otoczenie.

Celem konkursu jest promocja oraz popularyzacja nowych technologii, działanie na rzecz społeczeństwa, środowiska, zrównoważonego biznesu, tworzenie i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych na lokalną, ogólnopolską oraz globalną skalę.

  • Transformacja cyfrowa napędza biznes i życie codzienne, wprowadzając w nich bezprecedensowe zmiany. Organizacje, które – obok człowieka – stawiają technologię w centrum swoich zainteresowań to firmy, które dziś stają się pionierami, lecz w przyszłości będą liderami. Jednak aby zacząć rewolucję, potrzebni są ludzie – odważni, patrzący w przyszłość, wykorzystujący podejście data-driven czy możliwości sztucznej inteligencji. Szefowie zespołów cyfrowych i liderzy innowacyjnych projektów. Dlatego tegorocznej konferencji technologicznej Masters&Robots będzie towarzyszyć konkurs Masters&Robots Awards 2022, w którym nagrodzimy  najbardziej innowacyjnych przywódców – mówi Jowita Michalska, założycielka i CEO Digital University.

Kapituła Konkursu

Zwycięzcy zostaną wyłonieni przez Kapitułę Konkursu, do której zaproszono międzynarodowych i polskich ekspertów technologicznych:

  • Sebastian Kulczyk – przedsiębiorca, międzynarodowy inwestor, aktywny w dziedzinie nowych technologii;
  • Supreet Singh Manchanda – doświadczony inwestor w Dolinie Krzemowej, ekspert w zakresie przywództwa, fuzji i przejęć, transformacji technologicznych oraz w zarządzaniu kryzysowym;
  • Leesa Soulodre – przedsiębiorczyni, partnerka w R3iCapital, pełni rolę adiunkta w SMU Cox School of Business;
  • Maciej Noga – przedsiębiorca, inwestor i ekspert HR-tech z ponad 20-letnim doświadczeniem; współtwórca Grupy Pracuj oraz licznych funduszy inwestycyjnych; entuzjasta nowych technologii i rozwoju branży HR;
  • Monica Parker – ekspertka HR, założycielka Hatch Analytics, inspiruje firmy do zmian;
  • Piotr Płoszajski – ekspert ds. transformacji cyfrowej, absolwent Harvard Business School, członek Rady Programowej CIONET – największego światowego stowarzyszenia kadry zarządzającej IT.
  • Jowita Michalska – założycielka i CEO Digital University, polska ambasadorka Singularity Group.

Jak się zgłosić?

Zgłoszenia przyjmowane są przez stronę internetową organizatora: https://mastersandrobots.tech/awards. Wystarczy wypełnić krótki formularz, wybrać kategorię i zaakceptować regulamin. Zgłoszeń można dokonywać indywidualnie lub wskazując osoby, które zasłużyły na wyróżnienie.

Nowe trendy w technologii

Platformy natywne w chmurze

Rozwiązania oparte na architekturze chmury stają się obecnie domyślnym sposobem pracy i funkcjonowania biznesu. Brak konieczności rzeczywistej instalacji oprogramowania na serwerze jest współcześnie chętnie wybieraną formą działania ze względu na dużą elastyczność i ograniczenie kosztów utrzymania serwerów. Platformy natywne w chmurze to rozwiązania umożliwiające tworzenie nowej architektury oprogramowania w chmurze, jak również zastosowanie metody “lift-and-shift”, czyli przeniesienia istniejących danych do chmury. Ułatwia to sprawne reagowanie na zmiany w środowisku.

Aplikacje komponowalne

Aplikacje komponowalne dostarczają funkcjonalności dla biznesu w oparciu o elementy modułowe, które pozwalają na ponowne użycie kodu, co znacznie skraca czas potrzebny na opracowanie i wdrożenie nowego rozwiązania. Odbiorcy biznesowi często poszukują szybkich i prostych rozwiązań, a wykorzystanie aplikacji komponowalnych znacznie to ułatwia. Realizacja projektu, gdzie liczy się czas wdrożenia, stwarza idealne warunki do stosowania aplikacji komponowalnych, gdzie można je swobodnie przebudowywać i dostosowywać do potrzeb zarówno zespołu projektowego, jak i całej organizacji.

Konieczność weryfikacji i zapewnienia bezpieczeństwa

Rozwijająca się technologia przynosi wiele szans, ale także zagrożeń. Jednym z poważniejszych są cyberataki na systemy stosowane wewnątrz przedsiębiorstwa. Nie da się ukryć, że w fabrykach stale przybywa nowych inteligentnych urządzeń, przez co zbieranych jest coraz więcej danych. Warto mieć także na uwadze to, że zwiększa się liczbę decyzji podejmowanych przez sztuczną inteligencję. W związku z tym należy zwrócić szczególną uwagę na stosowanie rozwiązań o wysokim stopniu bezpieczeństwa.

Sposobów na zwiększanie bezpieczeństwa danych może być wiele. Wśród najpopularniejszych warto wymienić:

  • Regularne aktualizowanie oprogramowania i baz danych, co zmniejsza podatność stosowanych systemów na ataki,
  • Stała kontrola prawidłowości pracy oprogramowania oraz gotowość na wprowadzanie szybkich zmian,
  • Przyznawanie dostępu do wrażliwych danych tylko osobom zaufanym, o sporym doświadczeniu w szybkim reagowaniu na pojawiające się nieprawidłowości,
  • Rejestracja i monitorowanie wszelkich czynności w poszukiwaniu niepokojących zmian.

Personalizacja produktów i usług firm produkcyjnych

W wielu branżach można zauważyć trend polegający na odchodzeniu od korzystania z rozwiązań masowych. Coraz większe grono osób bardziej ceni sobie produkty i usługi, które są personalizowane do ściśle zdefiniowanych potrzeb. Szacuje się, że takie preferencje będą coraz bardziej powszechne.

Wraz ze wzrostem popularności rozwiązań zautomatyzowanych i opartych na nowych technologiach zanikły możliwości dostosowywania produktów do własnych potrzeb. Okazuje się jednak, że konsumenci potrzebują dopasowania i personalizacji. Według raportu Deloitte, w najbliższych miesiącach wiele firm produkcyjnych będzie starało się w większym stopniu łączyć technologię i personalizację, pozwalając na składanie precyzyjnie określonych i dostosowanych zamówień.

Podobne

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *