Escola S.A. stawia na e-learning i rozwija zespół Wellms

Do zespołu platformy edukacyjnej edtech Wellms dołączył w sierpniu Piotr Sędziak, obejmując stanowisko EdTech Analyst. Do jego zadań będzie należała popularyzacja nowoczesnych rozwiązań w zakresie e-learningu na bazie platformy Wellms, rozwijanej w Grupie Kapitałowej Escola. Wcześniej Piotr Sędziak pracował między innymi dla spółki Photon tworzącej roboty, upowszechniające naukę programowania, które odniosły globalny sukces.

Wellms to innowacyjne oprogramowanie edtech, które pozwala wdrożyć multimedialną platformę e-learningową 5 razy szybciej, niż obecni na rynku konkurenci. W planach rozwoju Wellms jest rozbudowa oferty o opcję wyświetlania treści szkoleniowych na nieoczywistych, innych niż powszechnie wykorzystywanych w e-learningu, urządzeniach, takich jak: gogle VR / AR, smart TV czy HHT (handheld terminals). Dzięki Wellms, firmy, organizacje i uczelnie mogą sprawnie uruchomić własne środowisko szkoleniowe, również w organizacji rozproszonej, z uwzględnieniem materiałów wideo, dźwiękowych i animacyjnych.

Według tegorocznego raportu Reportlinker.com globalny przemysł e-learningowy w 2026 r. osiągnie wartość 457,8 mld USD, co oznacza wzrost CAGR o 10,3 proc. W tak dynamicznym wzroście kluczową rolę odegrała pandemia, która przyspieszyła rozwój technologiczny na wielu płaszczyznach.

– Cieszymy się, że do zespołu Escola LMS dołącza ekspert doświadczony w projektach i wdrożeniach, doskonale znający branżę educational technology w kraju, jak i za granicą. Na rynku brakuje podstawowego zrozumienia potrzeb branży e-learningu. Obserwujemy od lat coraz większy nacisk na kontynuowanie nauki, także po zakończeniu edukacji, studiów. To się nazywa lifelong learning. Dziś uczenie się przez całe życie jest koniecznością – mówi Robert Rachwał, prezes Escola LMS. – Widzimy też, jak zmienia się ta branża, tworzenie szkoleń opartych o grywalizację to za mało. Nauka powinna stać się częścią naszej codzienności i być przy nas przez cały czas. Nie tylko, gdy uruchamiamy komputer i logujemy się do systemu LMS. Tutaj pojawia się Wellms – dodaje Robert Rachwał.

Platforma e-learningowa Wellms to nowatorskie podejście do nauki z wykorzystaniem najnowszych technologii. Wellms umożliwia niemal natychmiastowe tworzenie dedykowanych platform szkoleniowych. Rozwiązanie zostało zaprojektowane i zrealizowane przy pomocy tzw. podejścia „headless” – oznacza ono możliwość szybkiego i elastycznego dopasowywania i komponowania przez użytkownika platformy, bez potrzeby zagłębiania się w technologię. Dzięki temu wyróżnia się na rynku wyjątkową jak na analogiczne produkty szybkością pracy. Tworząc kurs na platformie zbudowanej na Wellms jednym kliknięciem możemy go podzielić na sekcje oraz lekcje, przypisać im określone typy i wgrać dodatkowe materiały.

Dzięki „headless” platforma jest w pełni elastyczna, pozwala na dopasowanie nie tylko funkcjonalności, ale i wyglądu pod końcowego użytkownika. Oznacza to, że treści mogą być wyświetlane i użytkowane nawet na…  monitorze lodówki czy robota kuchennego.

Co ważne, Wellms może być wdrożony w każdej organizacji dzięki możliwości integracji z istniejącą aplikacją czy systemem. Mając Wellms’a można efektywnie szkolić zarówno pracowników (wewnętrznie), jak i klientów (zewnętrznie). Co więcej, z Wellms’em można zarządzać nie tylko swoimi szkoleniami online (e-learningowymi i “na żywo”), ale również tymi organizowanymi w trybie stacjonarnym.

– Jestem podekscytowany nową przygodą zawodową w Grupie Escola. Świat nowoczesnej edukacji i e-learningu jest mi bardzo bliski. Już po kilku pierwszych dniach mogę z czystym sumieniem stwierdzić, że ludzie zaangażowani w Wellms to “top liga”, absolutni profesjonaliści, od których uczę się innego patrzenia na rozwijanie produktu – mówi Piotr Sędziak, EdTech Analyst w Wellms.

Wellms rozwijany jest przez spółkę Escola LMS, należącą do Grupy Kapitałowej Escola. E-learning to jeden z głównych segmentów rozwoju spółki technologicznej, której hasłem jest “Dzielimy się wiedzą”.

Escola otrzymała za Wellms wyróżnienie od Ministerstwa Edukacji za projekt WFzAWF.

***

O spółce: Escola S.A. – www.escola.pl – to spółka technologiczna tworząca aplikacje webowe i mobilne. Firma poza podstawową działalnością jako software house dywersyfikuje biznes produktami własnymi. Spółka w 2022 r. zamierza zadebiutować na NewConnect. Prezesem Zarządu i głównym akcjonariuszem spółki jest dr Krzysztof Wojewodzic. Escolę wspiera doświadczona Rada Nadzorcza, w której zasiada m.in. prof. Witold Orłowski.

Nowe trendy w technologii

Generatywna Al

W tym roku Gartner rozszerzył pojęcie sztucznej inteligencji o generatywną sztuczną inteligencję. Jest to jedna z gałęzi Al, bazująca na dostępnych już danych, modyfikując je i tworząc nowe filmy, obrazy oraz pliki audio. Model ten ma ogromne możliwości oraz potencjał, dzięki którym może być użyty w wielu dziedzinach, rozpoczynając od medycyny, a kończąc na tworzeniu produktów, przyspieszając cały proces od projektowania do produkcji. Jednym z rezultatów użycia tego rodzaju sztucznej inteligencji jest AMAZON DeepComposer, który pozwala tworzyć piękne melodie nawet ludziom nie mającym pojęcia o muzyce.

Świat technologii nieustannie się zmienia, stawiając nowe wyzwania przed przedsiębiorcami. Chcąc sprostać oczekiwaniom powinni zintegrować narzędzia oraz systemy informatyczne, ponieważ dzięki takim działaniom przedsiębiorstwa mają szansę na osiągnięcie największych sukcesów. Transformacja cyfrowa już od dawna była nieunikniona, a pandemia tylko przyspieszyła ten proces, zmuszając nas do przejścia na nowy model pracy, więc warto pilnować poziomu automatyzacji, żeby nie zostać w tyle.

Zmiany w podstawach działania

Tradycyjne sposoby prowadzenia i funkcjonowania firmy produkcyjnej odchodzą w zapomnienie. Już na poziomie absolutnych fundamentów działania należy wprowadzać zmiany. Szczególne znaczenie mają wszelkie modernizacje stosowanych systemów teleinformatycznych czy rozwiązań opartych o chmury obliczeniowe.

Jednym z elementów, który zyskuje coraz większą popularność, jest outsourcing niektórych zadań, do tej pory wykonywanych wewnątrz przedsiębiorstwa. Poprzez delegowanie aktywności na zewnątrz organizacja może skupić się na realizacji postawionych sobie celów, nawet w przypadku braku osób o wystarczających kompetencjach.

Personalizacja produktów i usług firm produkcyjnych

W wielu branżach można zauważyć trend polegający na odchodzeniu od korzystania z rozwiązań masowych. Coraz większe grono osób bardziej ceni sobie produkty i usługi, które są personalizowane do ściśle zdefiniowanych potrzeb. Szacuje się, że takie preferencje będą coraz bardziej powszechne.

Wraz ze wzrostem popularności rozwiązań zautomatyzowanych i opartych na nowych technologiach zanikły możliwości dostosowywania produktów do własnych potrzeb. Okazuje się jednak, że konsumenci potrzebują dopasowania i personalizacji. Według raportu Deloitte, w najbliższych miesiącach wiele firm produkcyjnych będzie starało się w większym stopniu łączyć technologię i personalizację, pozwalając na składanie precyzyjnie określonych i dostosowanych zamówień.

Podobne

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *