Bank Pocztowy jako pierwsza instytucja w Polsce udostępnia kartę biometryczną dla klientów indywidualnych

Bank Pocztowy jako pierwsza instytucja w Polsce udostępnił dzisiaj kartę biometryczną dla klientów indywidualnych, przy współpracy z organizacją kartową Mastercard i firmą Thales. Dokonanie każdej płatności zbliżeniowej wymaga odcisku palca posiadacza karty. W grudniu ubiegłego roku Bank Pocztowy rozpoczął wydawanie kart biometrycznych dla firm, jako jedna z pierwszych instytucji w Europie. Zarząd Banku podkreśla, że udostępnienie karty biometrycznej klientom indywidualnym jest kolejnym działaniem wpisującym się w strategię rozwoju rozwiązań cyfrowych Banku Pocztowego, które upowszechni i jeszcze bardziej zwiększy bezpieczeństwo transakcji bezgotówkowych w Polsce.

W I edycji sprzedaży limitowanej oferowanych jest 950 sztuk kart biometrycznych. Najpierw uruchamiana jest sprzedaż dla Klientów, którzy posiadają już rachunek w Banku Pocztowym.

 – Karty biometryczne to zupełnie nowa jakość w zakresie bezpieczeństwa realizacji transakcji bezgotówkowych. Odcisk palca, a mówiąc precyzyjniej pozyskany wzorzec biometryczny odcisku linii papilarnych palca, jest czymś unikatowym dla każdego człowieka. Oznacza to, że wyeliminowane zostaje ryzyko dokonania transakcji zbliżeniowej przez kogoś innego niż prawowity posiadacz karty. Mam nadzieję, że udostępnienie klientom indywidualnym kart biometrycznych jeszcze bardziej spopularyzuje transakcje bezgotówkowe w Polsce. Jesteśmy pierwszym bankiem na rodzimym rynku, który wprowadza to innowacyjne rozwiązanie dla klientów indywidualnych i jednocześnie jednym z nielicznych w Europie – komentuje Sylwia Kosidło, Dyrektor Departamentu Bankowości Cyfrowej i Usług Płatniczych Banku Pocztowego Banku Pocztowego.

Karta jest nie tylko niezwykle bezpieczna dzięki biometrii, ale wyposażona również w takie benefity jak ubezpieczenie zakupów internetowych czy Program lojalnościowy Mastercard Bezcenne Chwile. Klient może nią wypłacać gotówkę bezpłatnie ze wszystkich bankomatów na świecie. Karta jest dostarczana kurierem, wraz z niewielkim urządzeniem, dzięki któremu Klient może na karcie zarejestrować biometryczny wzorzec odcisków dwóch swoich palców – możliwość zarejestrowania drugiego palca dodaliśmy dla wygody naszych Klientów, na wypadek zajętej jednej ręki, czy też płatności dokonywanej najczęściej lewą ręką, jak przy płaceniu z samochodu za autostradę czy przy zamawianiu jedzenia w drodze. Karty zabezpieczonej biometrycznie Klient może używać zarówno zbliżeniowo jak i tradycyjnie, nie jest wymagane podanie PINu – co często jest barierą w używaniu kart, a właściciel jest chroniony w przypadku kradzieży czy zgubienia karty – dodaje Joanna  Moskalik, Naczelnik Wydziału Produktów Płatniczych, Depozytowych i Inwestycyjnych.

Kartą biometryczną można realizować wszystkie transakcje, niektóre będą wymagały kodu PIN  np. będzie on wymagany przy stykowych wypłatach gotówki z bankomatów i wpłatach we wpłatomatach. Kartą można tez realizować płatności internetowe oraz dodać do portfeli cyfrowych udostępnianych przez Bank.

Specjalny bezpłatny pakiet ubezpieczeń zakupów on-line obejmuje między innymi  ochronę od utraty zakupów do kwoty 6000 zł, w ciągu 30 dni od zakupu. Używając tego rozwiązania klienci Banku Pocztowego mają także możliwość przedłużyć o 1 rok gwarancję na wszystkie produkty RTV/AGD oraz elektroniczne zakupione do kwoty 6000 zł. Mogą również uzyskać zwrot płatności do kwoty 2000 zł, jeśli okaże się, że zakupiony przez nich produkt można kupić taniej w innym sklepie, tym samym Klienci zyskują gwarancję najniższej ceny.  

Karty oraz potrzebne do rejestrowania biometrycznego wzorca odcisku palca czytniki dostarcza francuska firma Thales, która jest autorem tego innowacyjnego produktu. Co ważne, wzorzec biometryczny odcisku palca zapisywany będzie tylko i wyłącznie na karcie płatniczej. Dane nie będą przechowywane w czytniku, w systemach banku, ani też przesyłane do terminala POS lub bankomatu podczas realizacji płatności.

Nowe trendy w technologii

RPA - zrobotyzowana automatyzacja procesów biznesowych

Robotic Process Automation, czyli RPA, to kolejna technologia, która automatyzuje pracę. Polega na wykorzystaniu oprogramowania do automatyzacji procesów biznesowych, takich jak interpretacja aplikacji, przetwarzanie transakcji, praca z danymi, a nawet odpowiadanie na e-maile. RPA automatyzuje powtarzające się zadania, które kiedyś wykonywali ludzie.

RPA tworzy nowe miejsca pracy, jednocześnie zmieniając istniejące. Mniej niż 5 procent zawodów może zostać całkowicie zautomatyzowanych. Robotic Process Automation oferuje wiele możliwości kariery, w tym pracę programisty, kierownika projektu, analityka biznesowego, architekta rozwiązań i konsultanta.

AI, czyli sztuczna inteligencja

O sztucznej inteligencji, zrobiło się już głośno w ostatniej dekadzie, ale nadal pozostaje ona jednym z nowych trendów technologicznych. Jej znaczący wpływ na to, jak żyjemy, pracujemy i bawimy się, jest dopiero w początkowej fazie. AI jest znana ze swojej przewagi w rozpoznawaniu obrazu i mowy, aplikacjach nawigacyjnych, osobistych asystentach smartfonów, aplikacjach do dzielenia się przejazdami i wielu innych.

AI będzie wykorzystywana do analizy interakcji w celu określenia podstawowych powiązań i spostrzeżeń, do pomocy w przewidywaniu popytu na usługi, takie jak szpitale, umożliwiając władzom podejmowanie lepszych decyzji dotyczących wykorzystania zasobów, oraz do wykrywania zmieniających się wzorców zachowań klientów poprzez analizę danych w czasie zbliżonym do rzeczywistego, zwiększając przychody i poprawiając spersonalizowane doświadczenia.

Do 2025 roku rynek AI urośnie do 190 miliardów dolarów, a globalne wydatki na systemy kognitywne i AI osiągną ponad 57 miliardów dolarów w 2022 roku. Wraz z rozprzestrzenianiem się AI w różnych sektorach, powstaną nowe miejsca pracy w zakresie rozwoju, programowania, testowania, wsparcia i konserwacji.

Sprawiedliwość społeczna w fabrykach przyszłości

Coraz więcej firm decyduje się na podejmowanie działań związanych z walką przeciw uprzedzeniom, wykluczeniu społecznemu i nierównemu traktowaniu. Niezbędny jest w tym obiektywizm i wiarygodność w podejmowaniu działań, a także spójność i odpowiednie zaangażowanie. Trzeba bowiem pamiętać, że nawet najlepsze systemy i technologie nie będą w pełni użyteczne, jeśli ich działanie nie będzie wspierane czy monitorowane przez człowieka.

W związku z tym firmy produkcyjne powinny dbać o to, żeby pracownik czuł się potrzebny i traktowany z należytym szacunkiem. Powinien zauważać, że jego praca jest istotna, a współpracująca z nim maszyna – jest dla niego wsparciem, a nie zagrożeniem, które może wyeliminować go z miejsca pracy. Ważne jest więc nie tylko zachowanie pozytywnych relacji między ludźmi, ale także zrozumienie roli stosowanych technologii.

Podobne

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *