Bank Pocztowy jako pierwsza instytucja w Polsce udostępnia kartę biometryczną dla klientów indywidualnych

Bank Pocztowy jako pierwsza instytucja w Polsce udostępnił dzisiaj kartę biometryczną dla klientów indywidualnych, przy współpracy z organizacją kartową Mastercard i firmą Thales. Dokonanie każdej płatności zbliżeniowej wymaga odcisku palca posiadacza karty. W grudniu ubiegłego roku Bank Pocztowy rozpoczął wydawanie kart biometrycznych dla firm, jako jedna z pierwszych instytucji w Europie. Zarząd Banku podkreśla, że udostępnienie karty biometrycznej klientom indywidualnym jest kolejnym działaniem wpisującym się w strategię rozwoju rozwiązań cyfrowych Banku Pocztowego, które upowszechni i jeszcze bardziej zwiększy bezpieczeństwo transakcji bezgotówkowych w Polsce.

W I edycji sprzedaży limitowanej oferowanych jest 950 sztuk kart biometrycznych. Najpierw uruchamiana jest sprzedaż dla Klientów, którzy posiadają już rachunek w Banku Pocztowym.

 – Karty biometryczne to zupełnie nowa jakość w zakresie bezpieczeństwa realizacji transakcji bezgotówkowych. Odcisk palca, a mówiąc precyzyjniej pozyskany wzorzec biometryczny odcisku linii papilarnych palca, jest czymś unikatowym dla każdego człowieka. Oznacza to, że wyeliminowane zostaje ryzyko dokonania transakcji zbliżeniowej przez kogoś innego niż prawowity posiadacz karty. Mam nadzieję, że udostępnienie klientom indywidualnym kart biometrycznych jeszcze bardziej spopularyzuje transakcje bezgotówkowe w Polsce. Jesteśmy pierwszym bankiem na rodzimym rynku, który wprowadza to innowacyjne rozwiązanie dla klientów indywidualnych i jednocześnie jednym z nielicznych w Europie – komentuje Sylwia Kosidło, Dyrektor Departamentu Bankowości Cyfrowej i Usług Płatniczych Banku Pocztowego Banku Pocztowego.

Karta jest nie tylko niezwykle bezpieczna dzięki biometrii, ale wyposażona również w takie benefity jak ubezpieczenie zakupów internetowych czy Program lojalnościowy Mastercard Bezcenne Chwile. Klient może nią wypłacać gotówkę bezpłatnie ze wszystkich bankomatów na świecie. Karta jest dostarczana kurierem, wraz z niewielkim urządzeniem, dzięki któremu Klient może na karcie zarejestrować biometryczny wzorzec odcisków dwóch swoich palców – możliwość zarejestrowania drugiego palca dodaliśmy dla wygody naszych Klientów, na wypadek zajętej jednej ręki, czy też płatności dokonywanej najczęściej lewą ręką, jak przy płaceniu z samochodu za autostradę czy przy zamawianiu jedzenia w drodze. Karty zabezpieczonej biometrycznie Klient może używać zarówno zbliżeniowo jak i tradycyjnie, nie jest wymagane podanie PINu – co często jest barierą w używaniu kart, a właściciel jest chroniony w przypadku kradzieży czy zgubienia karty – dodaje Joanna  Moskalik, Naczelnik Wydziału Produktów Płatniczych, Depozytowych i Inwestycyjnych.

Kartą biometryczną można realizować wszystkie transakcje, niektóre będą wymagały kodu PIN  np. będzie on wymagany przy stykowych wypłatach gotówki z bankomatów i wpłatach we wpłatomatach. Kartą można tez realizować płatności internetowe oraz dodać do portfeli cyfrowych udostępnianych przez Bank.

Specjalny bezpłatny pakiet ubezpieczeń zakupów on-line obejmuje między innymi  ochronę od utraty zakupów do kwoty 6000 zł, w ciągu 30 dni od zakupu. Używając tego rozwiązania klienci Banku Pocztowego mają także możliwość przedłużyć o 1 rok gwarancję na wszystkie produkty RTV/AGD oraz elektroniczne zakupione do kwoty 6000 zł. Mogą również uzyskać zwrot płatności do kwoty 2000 zł, jeśli okaże się, że zakupiony przez nich produkt można kupić taniej w innym sklepie, tym samym Klienci zyskują gwarancję najniższej ceny.  

Karty oraz potrzebne do rejestrowania biometrycznego wzorca odcisku palca czytniki dostarcza francuska firma Thales, która jest autorem tego innowacyjnego produktu. Co ważne, wzorzec biometryczny odcisku palca zapisywany będzie tylko i wyłącznie na karcie płatniczej. Dane nie będą przechowywane w czytniku, w systemach banku, ani też przesyłane do terminala POS lub bankomatu podczas realizacji płatności.

Nowe trendy w technologii

Uprzemysłowienie sztucznej inteligencji

Sztuczna inteligencja znajduje zastosowanie w niemal każdej dziedzinie życia. Odgrywa także ogromną rolę w przemyśle, gdzie z powodzeniem może usprawnić codziennie wykonywane czynności. Dlatego też coraz więcej fabryk decyduje się na implementację rozwiązań opartych o systemy wspierane przez sztuczną inteligencję.

AI pozwala m.in. prognozować i analizować pojawiające się sytuacje wewnątrz firmy produkcyjnej. Z jej pomocą możemy przewidzieć zmiany w działaniu maszyn, zapobiegać awariom czy usprawniać niektóre działania na podstawie rekomendacji sztucznej inteligencji. Co więcej, często to właśnie ona może podejmować samodzielne decyzje, bez konieczności angażowania pracowników.

Personalizacja produktów i usług firm produkcyjnych

W wielu branżach można zauważyć trend polegający na odchodzeniu od korzystania z rozwiązań masowych. Coraz większe grono osób bardziej ceni sobie produkty i usługi, które są personalizowane do ściśle zdefiniowanych potrzeb. Szacuje się, że takie preferencje będą coraz bardziej powszechne.

Wraz ze wzrostem popularności rozwiązań zautomatyzowanych i opartych na nowych technologiach zanikły możliwości dostosowywania produktów do własnych potrzeb. Okazuje się jednak, że konsumenci potrzebują dopasowania i personalizacji. Według raportu Deloitte, w najbliższych miesiącach wiele firm produkcyjnych będzie starało się w większym stopniu łączyć technologię i personalizację, pozwalając na składanie precyzyjnie określonych i dostosowanych zamówień.

Generatywna Al

W tym roku Gartner rozszerzył pojęcie sztucznej inteligencji o generatywną sztuczną inteligencję. Jest to jedna z gałęzi Al, bazująca na dostępnych już danych, modyfikując je i tworząc nowe filmy, obrazy oraz pliki audio. Model ten ma ogromne możliwości oraz potencjał, dzięki którym może być użyty w wielu dziedzinach, rozpoczynając od medycyny, a kończąc na tworzeniu produktów, przyspieszając cały proces od projektowania do produkcji. Jednym z rezultatów użycia tego rodzaju sztucznej inteligencji jest AMAZON DeepComposer, który pozwala tworzyć piękne melodie nawet ludziom nie mającym pojęcia o muzyce.

Świat technologii nieustannie się zmienia, stawiając nowe wyzwania przed przedsiębiorcami. Chcąc sprostać oczekiwaniom powinni zintegrować narzędzia oraz systemy informatyczne, ponieważ dzięki takim działaniom przedsiębiorstwa mają szansę na osiągnięcie największych sukcesów. Transformacja cyfrowa już od dawna była nieunikniona, a pandemia tylko przyspieszyła ten proces, zmuszając nas do przejścia na nowy model pracy, więc warto pilnować poziomu automatyzacji, żeby nie zostać w tyle.

Podobne

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *